onsdag, april 02, 2008

Den aftonen


Jag skrev en ny text till en låt, som jag i vanliga fall inte alls gillar och som jag retat upp mig på texten i... sen hjälpte min käre vän Roger mig och lade till gitarr och sång.
Underbara människa! Tack kära du!
Jag plockade sen ihop allt och tog mina bilder till hjälp och skapade denna lilla musikvideo...
Vad tycker ni? ;)

Text & Bild: Å Musik: Niklas Strömstedt
Framfört av Roger M Carlsson

Den aftonen

du kom till mig
hjärnan var som bortblåst, när du kom till mig
om jag vetat det jag vet nu, när du kom till mig
nu är det försent

förvirrade satt vi kvar i väntrummet och stirrade
vi tuggade på naglarna och skrämde upp
varandra som fan

och när du vaknade var rummet ljust
och blicken innanför var lika tom av liv och rörelse som jag
och i en säng på femte våningen så kom ronden och förvåningen
du hade en psykos och jag svamlade, du sluddrade

den månaden
du åkte in på utredning och hem igen
du sökte en ny framtid men förlade den
nånstans vid en död

när läkarn kom
sa du att nu känns det som det börjar om
men jag var bara tyst och log
när läkarn kom och livsglädjen dog

men det händer att jag ser förbi och tänker hur de kunnat bli
det händer att jag gråter då och då
jag trodde att du fattade
jag blundade och skrattade
jag trodde att jag kunde då
jag undrar vad jag tänkte på

den aftonen
jag minns dig där i hallen
sista aftonen
det hände nåt på natten och på morgonen
var allting förbi

2 Comments:

Blogger John Boris Gustav Eliasson said...

...du hade en psykos och jag svamlade, du sluddrade är raden som säger allt! Så naket och nära nära nära... Tack vännen!

11:26 fm  
Anonymous Zacke said...

har letat efter denna så länge, hörde den på poeter för väldigt längesedan men hittade den inte, thank god for google!

9:22 em  

Skicka en kommentar

<< Home